Sterk økning i behovet for kompetanse i bærekraft
melder sentrale kilder i Finansnæringen. Majoriteten av den norske befolkningen ønsker å leve mer bærekraftig, men de vet ikke helt hvordan, ifølge undersøkelse utført av Opinion. Bedrifts ledere melder at de er usikre på hvordan de skal kommunisere arbeidet de gjør i utvikling av bærekraftige produkter og tjenester. Frykten for å bli tatt for grønnvasking er stor!
I Bedriftsnettverket No17 har vi samlet 21 bedrifter som er i gang med utvikling av bærekraftige strategier og forretningsplaner innen produksjon, teknologi og bygg og eiendom. Vi jobber praktisk og teoretisk i arbeidet med en gradvis dreining over til det grønne skiftet, sosialt, økonomisk og miljø. Hele verdikjeden skal med!

I nettverket har vi mye kunnskap, praktisk og teoretisk. Vi kan bidra til å tette kunnskapshull innen flere områder.
- Hvordan forberede bedriften til neste anbud?
- Verktøy for implementering av bærekraftige strategier, metodikk
- Rapportering: Trippel bunnlinje, taksonomi og ESG
- Mangfold er en berikelse, men hva betyr det i praksis?
- Bærekraftige forretningsmodeller og krav fra Finansnæringen
- Kommunikasjon og marked: Hvordan kommunisere og konkretisere bærekraft
Samarbeid om bærekraftige forretningsmodeller vil gi økt konkurransekraft • Budstikka